pushbox

Timemanagement

Voor iedereen met een druk bezette agenda is timemanagement essentieel. Door goed jouw tijd te managen creëer je rust en overzicht. Je leert in deze training hoe je goed kan plannen, delegeren en prioriteiten kan stellen.
Delegeren

Delegeren

In deze module gaan we kijken of je effectiever met je tijd kunt om gaan door naar de inhoud van je taken te kijken. Het doel daarvan is om te bezien of je al deze taken zelf moet doen of dat je deze ook kunt delegeren. Je leert in deze module hoe je goed kunt delegeren.

Email

Email

E-mail is niet meer weg te denken uit ons dagelijks bestaan. Door e-mail gaat de communicatie sneller en efficiënter. Toch zitten er aan het gebruik van e-mail een aantal valkuilen. Hoe voorkom jij dat e-mail jouw werkdag beheerst?

Management van omgeving

Management van omgeving

hoe kan jij op een zodanige wijze de mensen in jouw omgeving beïnvloeden, dat ze jouw dag en planning niet bepalen of overhoop gooien. Als je alles wat in deze module aan de orde komt in de praktijk brengt, levert je dat veel voordeel op.

Planning

Planning

Voel jij je wel eens onder druk gezet door een deadline? Of kijk je wel eens naar je agenda en weet je niet waar je de tijd vandaan moet halen om gedaan te krijgen wat er moet gebeuren? In deze module leer je hoe je op een effectieve wijze je tijd kunt plannen en je agenda kunt inrichten.

Uitstelgedrag

Uitstelgedrag

Bijna iedereen heeft er wel eens last van: uitstelgedrag. Bepaalde dingen die moeten gebeuren schuif je steeds maar voor je uit waardoor je het niet voor elkaar krijgt. Als je hier last van hebt is een eerste stap om te achterhalen welke gedachten hieraan ten grondslag liggen. In deze module leer je uitstelgedrag aan te pakken.

Prioriteiten stellen

Prioriteiten stellen

De meer gevorderde time manager werkt met een agenda, stelt deadlines voor zichzelf en kan vooruitkijken. Prioriteiten stellen is ook een belangrijke timemanagement vaardigheid. Prioriteiten stellen betekent niets anders dan bezig zijn met de zaken die belangrijk zijn. In de praktijk blijkt dit toch vaak lastiger te zijn dan men denkt. Hoe kun je efficiënt met je tijd omgaan en afronden wat je gedaan wilt krijgen?